حیدری: زمین خوردن تیلور مثل مبتدیها نشان از تشویش او داشت/ قاسمپور هنر کشتی دارد/ از دبیر یک خواهش دارم
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۶۳۳۶
قهرمان ۶ مداله کشتی آزاد ایران، کامران قاسمپور را کشتیگیر خیلی خوبی دانست که هنرمندانه کشتی میگیرد و آینده از آنِ اوست. - اخبار ورزشی -
علیرضا حیدری در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه چقدر برد حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور برای او تداعی کننده پیروزیاش مقابل الدار کورتانیدزه گرجستانی بوده است، اظهار داشت: همین حس را داشتم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه مردم هم انتظار داشتند که حسن یزدانی حتما دیوید تیلور را شکست بدهد، افزود: هم مردم خیلی انتظار داشتند و از همه بیشتر خود حسن یزدانی از خودش این توقع را داشت. خوب شد که یزدانی برد، کشتی قشنگی بود، به نظر من این مبارزه تجلی زیبایی از عشق بود، مثل سرداران دوره هخامنشی و جنگ ایران و توران، به همان اندازه قشنگ بود. یکسری مدال میگیرند، خب جوان هستند، طرف مقابل هم جوان است، ولی کشتیهایی هم داریم که هر دو کشتیگیر عیار بالایی دارند و این خیلی مبارزه را حساس میکند و این حساسیت برای من جالب است.
حیدری در پاسخ به این سوال که فکرش را میکرد این بار، یزدانی تیلور را شکست بدهد؟، خاطرنشان کرد: فکر نمیکردم، تصورم این بود که میبازد. به این خاطر که فکر میکردم در 8 هفته اتفاق خاصی نمیافتد. از نظر من این مبارزه تقابل روحی و روانی دو کشتیگیر بود. روی تشک یک نفر در حد نرمال از آرامش برخوردار بود و یکی تشویق فوقالعادهای داشت. حالا ممکن بود که هر جفتشان همین شرایط را داشتند، ولی تشویش کشتیگیر آمریکایی در این مبارزه خیلی بیشتر بود. اینکه زیر میگرفت و مثل کشتیگیر مبتدی زمین میخورد، نشان میداد که چه بار روحی سنگینی روی دوشش هست. این از حرفهایگری حسن یزدانی بود که بعد از آن باخت در المپیک توانست خودش را مهیا و آرام کرده و این مبارزه را در جهانی مقابل تیلور بگیرد.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در جهانی 2007 باکو که قبلا نیز گفته بود یزدانی یک اشتباه دارد و تیلور با همان اشتباه این کشتیگیر را میبرد، تصریح کرد: وقتی حسن یزدانی راه نفوذ تیلور را بست، او یک کشتیگیر کاملا معمولی به نظر آمد که فقط قوای جسمی و روحی خوبی دارد. او قبلتر هم حرکت ویژهای نمیکرد، بعضی کشتیگیرها چند بُعدی هستند، هم دست راست و هم دست چپ شان و هم پای راست و هم پای چپ شان فوقالعاده است و دست و پای کاملا هماهنگی دارند، اگر از یک جهت راه را بر آنها ببندی سراغ حرکات دوم و سوم میروند، اما کشتی گیر تک بُعدی، وقتی یک راه بر او بسته میشود دیگر راهی برای امتیاز گرفتن ندارد. معلوم شد تیلور اینجوری است.
حیدری که پیش از این گفته بود کامران قاسمپور میتواند مانند گاتسالوف چندین مدال ارزشمند جهانی و المپیک بگیرد، در مورد طلای این کشتیگیر در وزن 92 کیلوگرم عنوان کرد: او که عالی است. آینده از آن کامران قاسمپور است. کشتی دیدن من با کشتی دیدن برخی تفاوت دارد، من شکل کشتی گرفتن فارغ از برد و باخت برایم اهمیت دارد. یعنی اگر یکی کشتی گرفت و جسور بود و باخت، این برای من ارزش دارد. نگاه میکنم که کامران قاسمپور در مصاف با هیچ حریفی از وسط تشک فرار نکرد، راحت دستش را درآورد، وقتی دید توان کنده زدن ندارد، در این حالت نماند، فن بیخود نخورد. خیمه زد، زیر گرفت، نشان داد که کشتیگیر است. کشتی حرکت است، پیش بینی است، جنگ و گریز است.
قهرمان سال 1998 کشتی آزاد جهان با اشاره به اینکه حریفان نامدار امیرحسین زارع در مرز بازنشستگی قرار دارند و این کشتیگیر میتواند به مرد شماره یک سنگین وزن جهان تبدیل شود، ادامه داد: کشتی زارع با طاها آکگول در نیمه نهایی سنگین تر از فینال بود، چون آکگول از پتریاشویلی باهوشتر است. من فکر میکنم کشتی امیرحسین زارع با وجود همه جسارت و هوشی که دارد، خیلی جا دارد تا پیشرفت کند، با توجه به پتانسیلی که زارع دارد، شاید او در همین جهانی 50-60 درصد آن چیزی بود که باید باشد، میتواند خیلی بهتر از اینها باشد و میدانم که به آن نقطه هم میرسد.
حیدری در واکنش به اینکه کشتی ما سالها روز بدون شکست را تجربه نکرده بود، گفت: من کشتی را اینطور نگاه نمیکنم. اتفاقا جایی بودم و با چند تن از دوستان کشتی را میدیدیم. من هنر کشتی گرفتن را میبینم و خیلی به ملیتها نگاه نمیکنم. من حرکت درست را دوست دارم، بعضیها فکر میکنند اگر ببازند بد است، اما من میگویم خوب کشتی گرفتن، ارزشمند است. اگر کشتیگیرمان کشتی بگیرد، با اینکه حتی نبرد هم اوکی هستم. یعنی خیلی مقید به این نیستم که بچههای ما حتما هم پیروز شوند. این هنر کشتیگری را باید ببینیم که در کامران، حسن و امیرحسین بوده، یکسری از بچهها فوقالعاده ایراد داشتند. کشتی گیری که 5-6 پوئن میدهد، ایراد دارد، ولی آن جسارت بود که این را جبران کنند. حالا باید آن نقطه ضعف پوئن دادن را برطرف کنند.
وی ادامه داد: آجر را که همه در این دنیا گذاشتهاند، کار خوب این است که آجری بالای دست بگذاریم. یعنی گلی بکاریم که ثمرهاش را حتی خودمان نبینیم. بعضیها چون خودشان گلی کاشتند و مال خودشان هست، روی آن تعصب دارند، ولی باید گلی باشد که همه از آن لذت ببرند، اگر مراقب گلی باشی که برای خودت گل نمیدهد، یا آجری روی آجر دیگری بگذاری، اوضاع بهتر میشود و دنیا به زیبایی میرسد. آدمهای موفق در این دنیا زیادند، من کسی بین آنها نیستم، اما واقعیت این است هر روز که بلند میشوم، کارهای زیادی دارم که یک بخشی از آن برای روزمرگی نیست، بخش زیادی از آن برای این است که من شاید بهرهاش را نبرم. ورزش فضایی هست که زیاد دیده می شود، ولی شما میدانید واکسن کرونا را چه شخصی ساخته؟ یادت میآید که سال گذشته همین وقت جرات دست زدن به دستگیره و فلزات را نداشتی، اما حالا واکسن ساخته شده و من فکر میکنم این آدم به موفقیت رسیده است.
دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن در خاتمه برای رئیس فدراسیون کشتی پیشنهادی داشت و گفت: میخواهم که با برنامه پیش بروند. از علیرضا دبیر خواهش میکنم که حداقل در هر استان 4-5 مربی خوب را شناسایی کند و بالای 10 میلیون تومان به آنها حقوق بدهد و از آنها کار بخواهد. یعنی 50 مربی در سطح کشور داشته باشد که مثلا 15 میلیون تومان به آنها حقوق بدهد، که کشتی را درست آموزش بدهند. قبلش هم میتواند خود مربی را آموزش داد که این کار را صحیح در استانش انجام دهد. یعنی خواهشم از دبیر این است که در بخش آموزش هم کار کنیم، نه فقط در سطح تیم ملی. حال مردم با این بردها خوب است و ممکن است خیلیها بچهشان را در باشگاه کشتی ثبت نام کنند. ما باید کشتی را به آنها درست آموزش دهیم. مربی که حقوق میگیرد باید گزارش کار بدهد و فدراسیون از او جواب بخواهد. وقتی حقوق نمیدهیم، یعنی برنامه نمیدهیم و گزارش هم نمیخواهیم.
کشتی آزاد قهرمانی جهان| تیم ایران با 11 امتیاز فاصله تا قهرمانی در رده سوم ایستاد+ نتایج، رده بندی انفرادی و تیمی مسابقاتکشتی آزاد قهرمانی جهان| تبریک و خوشوبش ویژه جامبولات تدیف با درستکار و زارع
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی کشتی آزاد کشتی کامران قاسم پور حسن یزدانی کشتی آزاد کشتی گیر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پشتپرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
تیلور سوئیفت از آن دسته هنرمندان معاصر است که در ایران نیز بین دهه هفتادیها تا دهه نودیها پرطرفدار است و نسلهای جوانتر ایرانی راحتتر با آهنگهای او ارتباط برقرار میکنند، اما دقیقا چه چیزی خوانندهای مانند تیلور سوئیفت را در بین حتی ایرانیها محبوب میسازد؟
به گزارش ایسنا، با این حال اگر از طرفداران تیلور سوئیفت سؤال کنید که علت علاقهشان به این هنرمند چیست؟ احتمالاً پاسخ دهند که، چون میتوانند با ترانههای او همزادپنداری کنند و بهراحتی خود را بهعنوان راوی ترانههایش تصور کنند، اما در کنار این ویژگی نمیتوان ارتباط عمیق سوئیفت با طرفدارانش را نادیده گرفت؛ چراکه او هنرمندی است که اگر یکی از سوپر طرفدارانش در آسیا بیماری لاعلاجی داشته باشد و نیاز به کمک مالی داشته باشد، حمایت خود را دریغ نمیکند و چه بسا که به دیدن آن طرفدار برود. همچنین ارتباط او در فضای مجازی با طرفدارانش غیر قابل انکار است، ارتباطی از جنس لایک کردن پستهای طرفدارانش در فضای مجازی گرفته تا اشتراکگذاری آن پستها.
اما چرا امروز از تیلور سوئیفت مینویسیم؟ در هفتههای اخیر سونامی اخباری از جدیدترین آلبوم سوئیفت به نام «The Tortured Poets Department» در فضای مجازی منتشر شد که از ثبت چندین رکورد جدید به نام این هنرمند میگفت.
در حقیقت سوئیفت با انتشار یازدهمین آلبوم استودیویی خود رکورد بیشترین پخش آلبوم، آهنگ و هنرمند را در یک روز در Spotify و سایر پلتفرمهای موسیقی به ثبت رساند؛ رکوردی که با بیش از ۳۰۰ میلیون استریم (پخش آنلاین موسیقی) آلبوم جدید او طی یک روز به ثبت رسیده است.
اما این تنها رکوردی نبود که یازدهمین آلبوم استودیویی سوئیفت در کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار در Spotify شکست. بلکه اولین تکآهنگ آلبوم جدید او به نام «Fortnight» با حضور «پست مالون» رکورد بیشترین پخششده در یک روز را ثبت کرد.
سوئیفت پیش از این هم با انتشار آلبوم «Midnights» در اکتبر ۲۰۲۲ رکورد Spotify را برای پخششدهترین آلبوم در یک روز و پخششدهترین هنرمند در یک روز را در اختیار داشت. این آلبوم همچنین در سایر پلتفرمهای پخش موسیقی، رکورد بزرگترین آلبوم پاپ تمام دوران را با استریمهای روز اول در Apple Music شکست. همچنین این آلبوم در اولین روز انتشار خود به پرمخاطبترین آلبوم آمازون موزیک تبدیل شد.
اما پس از خواندن این اخبار درباره سوئیفت، شاید برای شما هم سوال شود که سوئیفت دقیقا چرا تا این حد محبوب است که طی یک روز جدیدترین آلبومش با ۳۰ قطعه موسیقی، بیش از ۳۰۰ میلیون بار در اسپاتیفای شنیده میشود؟
پیش از پاسخ به این سوال باید گفت که نمیتوان با وجود تور پرطرفدار Eras، تسخیر جایگاههای نخست چارت موسیقی بیلبورد آمریکا، ثروت میلیارد دلاری، ۱۲ جایزه گرمی، تأثیر گسترده او بر فرهنگ موسیقی پاپ و موفقیت احیای آلبومهای قبلیاش، شهرت و موفقیت عظیم سوئیفت را انکار کرد؛ موفقیتی که تصادفی نیست.
در ادامه، اما نگاهی خواهیم داشت به علت محبوبیت جهانی سوئیفت در جهان از نگاه چند کارشناس و منتقد موسیقی آمریکایی.
موسیقی سوئیفتتوبی کوئینزبرگ که یک کارشناس موسیقی مشهور است، میگوید: «نمیتوانیم درباره موفقیت تیلور سوئیفت بدون اذعان به توانایی استثنایی او در نوشتن آهنگهایی که آشنا و در عین حال متمایز، قابل دسترس و معمولی هستند صحبت کنیم. تاکید بر این نکته مهم است که نوشتن آهنگی مانند آهنگهایی که تیلور مینویسد، فوقالعاده دشوار است. حتی یک بار انجامش هم سخت است، حال تصور کنید بخواهید طی یک آلبوم این کار را انجام دهید! اگرچه که سوئیفت نزدیک به دو دهه است که در آلبومهای متوالی این کار را انجام میدهد.»
درو نوبیل نیز که یک دانشیار تئوری موسیقی است، میگوید: «تیلور سوئیفت در نوشتن موسیقی واقعاً خوب است. این امر غیرقابل انکار است. او میداند که چگونه یک ملودی بسازد. موضوعات آهنگهای او بسیار مرتبط است. من یک مرد ۳۸ ساله هستم و میتوانم به آهنگهای او، حتی آهنگهایی که در ۲۰ سالگی نوشته است، گوش دهم و با آنها ارتباط برقرار کنم.»
همه کاره بودن اوسوئیفت به طرز ماهرانهای ژانرهای مختلفی مانند کانتری، پاپ، آلترناتیو و فولکلور را در زندگی حرفهای خود تجربه کرده است. نوبیل و کونیگزبرگ میگویند که تسلط بر این توانایی برای تکامل دشوار است، اما او موفق شد و توانست همچنان کاراکتر «تیلور سوئیفت» را حفظ کند.
سوئیفت که در اصل یک هنرمند ژانر کانتری بود، ابتدا با آلبوم «قرمز» (Red)، فضای کاری خود را به موسیقی پاپ آغشته کرد. او در این آلبوم با مکس مارتین که یکی از تهیهکنندگان مطرح آمریکا است، همکاری کرد.
در حالی که فضای کلی آلبوم «قرمز» پاپ بود، اما در آلبوم از سازهای بانجو استفاده شده بود و سوئیفت سبک و سیاق کانتری را در خواندن آهنگها حفظ کرد. سوئیفت، اما در آلبوم «۱۹۸۹» خود طی اقدامی بیسابقه، به طور کامل ژانر کانتری را کنار گذاشت. در حقیقت او با این کار برای همیشه کانتری را از کار خود حذف کرد و در قالب یک هنرمند جدید در اوج کاری خود ظاهر شد.
البته او به داستان سرایی خود در آثار غیرکانتری که یکی از ویژگیهای بارز موسیقی کانتری است، ادامه داد و با همین ترفند توانست آن طرفدارانی که او را به خاطر سبک کانتریش دنبال میکردند، نگه دارد. به هر حال او یک داستانسرای عالی است، چه داستانی تخیلی در مورد کسی که شوهرش را به قتل رسانده باشد و چه داستانی درباره روابط عاطفی خودش.
هنگامی که دو آلبوم «evermore» و «folklore» در سال ۲۰۲۰ منتشر شدند، جهان بار دیگر شاهد تسلط سوئیفت در تغییر ژانر، از پاپ به فولک و آلترناتیو بود.
نوبیل درباره این اقدام میگوید: «اگر هنرمندان از ژانر اصلی خود دور شوند، اغلب اوقات طرفداران شورش میکنند، اما سوئیفت این ریسک را کرده است و این باورنکردنی است.»
هوش تجاری سوئیفتکونیگزبرگ میگوید: «موفقیت در صنعت موسیقی صرفاً به موسیقی مربوط نمیشود، بلکه در مورد تجارت است و مهارتهای تجاری تیلور شگفتانگیز است».
درحقیقت از توانایی او در ساخت ماهرانه برند خود گرفته تا حرکتهای استراتژیکش، سوئیفت ثابت کرده است که هم یک هنرمند موفق است و هم یک تاجر. به عنوان مثال، تصمیم او برای تولید فیلمی از تور اخیرش (Eras tour) نتایج خارق العادهای داشت. این فیلم که در ماه اکتبر به سینماها رفت، «پرفروشترین فیلم کنسرت» است که در افتتاحیه ۹۲.۸ میلیون دلار درآمد داشت.
همچنین بازاریابی رسانههای اجتماعی سوئیفت او را در جایگاه بالای هنرمندان موسیقی مینشاند؛ درحقیقت او از ابتدای فعالیت خود ارتباط با طرفدارانش در رسانههای اجتماعی را انجام داد که در آن زمان غیرعادی بود.
حرکت درخشان سوئیفتاز اقدام سوئیفت برای ضبط مجدد و انتشار مجدد آلبومهای اولیهاش به طور گستردهای به عنوان یک تصمیم هوشمندانه یاد میشود. این تصمیم ناشی از اختلاف عمومی سوئیفت با شرکت ضبط قبلی خود، Big Machine، و مالک آن Scooter Braun است. در سال ۲۰۲۰، براون حقوق اصلی ضبطهای تیلور سوئیفت را فروخت و در اقدامی تلافیجویانه بیسابقه، سوئیفت آلبومهای خود را دوباره ضبط کرد و بدین ترتیب کنترل شخصی بر حقوق اصلی ضبطهای جدید به دست آورد.
در حالی که سوئیفت خاطرنشان میکند که همه اینها برای برگرداندن حقوق هنرمندان بوده است، اما ثابت شده است که یک تصمیم تجاری درخشان بود. درحقیقت آلبومهای تازه ضبطشده بسیار محبوب بوده و موجب حمایت از تور Eras و افزایش تعهد طرفداران به او شدند.
آینده نگری اونوبیل میگوید سوئیفت درک ذاتی از خواستههای مخاطبانش دارد و این توانایی میتواند توضیح دهد که چرا موفقیت زیادی کسب کرده است. او سه لحظه را دلیل شیدایی امروزی سوئیفتیها میداند:
۱۹۸۹زمانی که آلبوم «۱۹۸۹» در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، موسیقی الکترونیک (EDM) چارت ۴۰ موسیقی برتر را تسخیر کرده بود. آهنگهای زد و کالوین هریس با آهنگهای پردازش شده توسط کامپیوتر و صدای ترکیب شده در صدر جدول قرار داشتند. با توجه به محبوبیت فزاینده EDM، نوبیل میگوید که دوستداران موسیقی میل به چیزی داشتند که علاقه آنها به موسیقی پاپ «dance-y» را برآورده میکرد و در عین حال بیانی معتبر از شخصیت یک هنرمند بود. او استدلال میکند که این اتفاق در آلبوم «۱۹۸۹» سوئیفت رخ داد.
شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰نوبیل میگوید در طول قرنطینه همهگیر سال ۲۰۲۰، سوئیفت با انتشار غافلگیرکننده دو آلبوم folklore و evermore در ژانر indie folk حال و هوای طرفدارانش را مجذوب خود کرد. سوئیفت با انحراف آشکار از موسیقی پاپ به دنبال همکارانی با تجربه در ژانرهای جدید برای کار روی آلبومها شد؛ تصمیم هنری دیگری که آن هم یک تصمیم تجاری موفق بود.
کونیگزبرگ میگوید: «این اقدام دقیقاً همان چیزی بود که فرهنگ در آن زمان به آن نیاز داشت؛ یک آلبوم متفکر و تأمل برانگیز که منعکسکننده حس غالب انزوای اجتماعی است.»
فولکلور در سال ۲۰۲۰ به پرفروشترین آلبوم ایالات متحده تبدیل شد و همانطور که نوبیل توضیح میدهد، این موفقیت تصادفی نبود.
او ادامه میدهد: «طرفداران با این آهنگها دوباره بیرون از خانه بودند و زیبایی طبیعت را کاوش میکردند؛ آهنگهایی که صدایی روستایی داشتند و درباره رودخانهها و درختان صحبت میکردند. او همیشه توانسته از چیزی که همه ما آرزوی آن را داریم استفاده کند.»
تور eraنوبیل میگوید دو نیروی فرهنگی را میتوان به عنوان مدرکی برای موفقیت تور Eras بررسی کرد؛ یک اینکه در دنیای پس از همه گیری، مردم برای تجربه کنسرت زنده گرسنه بودند و دوم اینکه ما به عنوان یک جامعه، در میان انزوای فزاینده خود به دلیل کار از راه دور، رسانههای اجتماعی و سکولاریزاسیون رو به رشد، درصدد تجربههای جمعی هستیم. شرکت در یک کنسرت با دهها هزار نفر دیگر که آنها نیز با آهنگهای تیلور سوئیفت بزرگ شدهاند، بسیار عمیقتر از قدردانی از موسیقی اوست، بلکه میگوید «شما بخشی از یک جنبش هستید».
آیا میتوان از موفقیت سوئیفت تقلید کرد؟
خیر.
نوبیل معتقد است که سوئیفت هر حرکتی را برای مواجهه با یک لحظه خاص طراحی کرده است و اگر آنها در زمانهای دیگری انجام میداد، احتمالاً از موفقیت یکسانی برخوردار نمیشد. به عنوان مثال، اگر فولکلور در سال ۲۰۱۹ منتشر میشد، تأثیر مشابهی نداشت. اینگونه نیست که او از دیگران برتر باشد؛ بلکه در کتگوری قرار دارد که افراد کمی شامل آن میشوند، توانایی عالی او در نوشتن موسیقی که با این لحظات فرهنگی ترکیب شدهاند، ترکیب نادری است.
بیانسه از هنرمندانی است که به چنین موفقیتی نزدیک شده است، اما نژاد تأثیر زیادی در جهانی نشدن هنر او در این وسعت دارد، اگرچه که برای یک سفیدپوست چنین چیزی مطرح نیست.
وقتی تیلور سوئیفت در مورد پایان رابطه عاطفی خود صحبت میکند، تصور این است که او به طور کلی درباره این مسئله صحبت میکند. ولی وقتی بیانسه درباره خیانت شوهرش به او و نحوه کنار آمدن با آن صحبت میکند، به روایت او به چشم روایتی از روابط سیاهپوستان نگاه میشود. دلیل اینکه میتوانیم تیلور سوئیفت را نماینده همه ببینیم این است که او بلوند و سفیدپوست است و نژاد برایش مطرح نیست؛ در صورتی که بیانسه سیاهپوست است و نژاد دارد.
البته در نهایت فراموش نکنیم که تا حدی هم علاقه بالای طرفداران به سوئیفت به شیدایی میمانند و نمیتوان به هیچ وجه او را بزرگترین هنرمند عصر حال حاضر خواند، چرا که در این صورت باید با بزرگانی مانند پینک فلوید یا بیتلز مقایسه شود که اصلا موجه نیست.
آنچه جای بحث ندارد این است که ژانر پاپ در دوران تیلور سوئیفت است، داستانی عاشقانه از موفقیتهای برتر و موفقیت افسونکننده که بر درخشش او به عنوان یک تاجر تأکید میکند و بهطور استراتژیک صنعت موسیقی را با هنرمندی و زیرکی هدایت میکند.